El periódico digital comarcal
Espadán - Mijares - Onda


Lunes, 29 de abril de 2024

Constitución del Consell de Festes de Onda, con críticas al equipo de gobierno de PP y Compromís

17/07/2015 | 19:46 h
Comentarios
12

(13 fotos) El salón de actos del Centro de Empleo y Cultura de Onda ha acogido este jueves la constitución del Consell de Festes, que estatutariamente debía haber sido renovado en febrero pasado. PP y Compromís han criticado al equipo de gobierno socialista por diversos aspectos relacionados con el Consell de Festes. 

Sobre la constitución del Consell de Festes, prensa@onda.es ha remitido a mediodía de este viernes la siguiente nota:

"Según los estatutos, la entidad gestora independiente que se encarga de la organización de los actos festivos de la localidad debería haberse renovado a principios de año."Sin embargo, el anterior equipo de gobierno no convocó en ese momento a los representantes de las diferentes asociaciones que existen en Onda para renovarlo, mostrando de esta forma su dejadez y mala planificación", ha lamentado el alcalde Ximo Huguet.

El edil socialista se dirigió a los 34 integrantes del Consell a los que agradeció su generosidad por “participar de forma altruista en la organización de las  fiestas de Onda, más si cabe en estos momentos en los que existe una complicada situación económica”.

En este sentido, el concejal de Fiestas del Ayuntamiento de Onda y presidente del Consell, Asensio Blaya, ha recordado que se arrastra una deuda de 38 mil euros de 2014, "por lo que el nuevo equipo de gobierno realizará junto al nuevo Consell una gestión austera y responsable para subsanar poco a poco la deuda heredada del anterior equipo de gobierno popular, empezando por la fiesta  del Salvador". En este sentido, Blaya informó de esta situación a los nuevos integrantes del Consell, así como del funcionamiento interno del mismo.

El presidente del Consell, que delegará la presidencia de la comisión de Fira d'Onda en la próxima reunión, ha explicado que "para que los representantes de las entidades que han querido formar parte del Consell organicen las fiestas de la forma más efectiva posible, se formarán dos tres grupos de trabajo, distribuidos entre actos taurinos y espectáculos, que estarán supervisados por un coordinador", finaliza transcribiendo la nota de prensa@onda.es.

Apenas 45 minutos después ha llegado la nota del PP, cuya concejala Maria Prades Álvarez (a la izquierda de la foto, con melena morena) vuelve a formar parte del Consell de Festes, en representación del Col·lectiu Sonora:

La reunión del Consell de Festes de Onda ha destapado la mentira del alcalde socialista, Ximo Huguet, quien aseguró que no se iba a realizar el concierto del Salvador por una presunta deuda.

Tal y como explica la concejal popular, María Prades, “en esta reunión ya se ha demostrado que del presupuesto anual que maneja el Consell de Festes para organizar todas las fiestas que se celebran en Onda, de 370.000 euros, todavía queda el 90% por gastar para poder organizar el Salvador y las fiestas de la Fira d’Onda 2016”.

El Consell es un organismo independiente que recibe un presupuesto anual que va desde el 30 de noviembre de un año, al 1 de diciembre del siguiente. Del presupuesto de este año, el Consell ya ha organizado por ejemplo las fiestas y orquestas de Navidad y Reyes, así como los actos de Sant Antoni, lo que ha supuesto un gasto de sólo el 10% de su presupuesto.

La edil popular señala que “mentir de estas forma es poner en duda el trabajo de la gente de la fiesta, que trabajan día a día sin pedir nada a cambio para tener las mejores fiestas posibles para todos los ondenses”, recuerda Prades.

El nuevo equipo de gobierno decidió “de forma imprudente” asegurar que no se podría realizar ningún concierto en el Salvador por una deuda que es completamente falsa “por lo que, al menos, si es que no saben cómo se analiza la contabilidad, pidan disculpas”.

De hecho, ayer se celebró la primera reunión y el nuevo equipo de gobierno trató de imponer la celebración de un concierto de grupos de rock en valenciano para el 7 de agosto, coincidiendo con las fiestas del Salvador. No obstante, el Consell de Festes ha rechazado gastar 4.500 euros en un concierto que el Ayuntamiento trató de imponer, cuando siempre han actuado con autonomía.    

Falta de transparencia y manipulación política en las fiestas

El cuatripartito decidió ayer crear un nuevo Consell de Festes, renovando a sus miembros. No obstante, lo han conformado varias personas “sin ni siquiera saber a qué asociación representan ni quien les ha nombrado”.

En este sentido, la edil ha lamentado que “se trate de esta forma las fiestas de Onda y su organización y se trate de entorpecer a los que trabajamos por tener las mejores fiestas en nuestra ciudad”, ha dicho Maria Prades Álvares, según acaba transcribiendo la nota del PP local.

El regidor de Compromís per Onda, Lluís Pastor Catalan, ha realitzat la vesprada d'aquest divendres una roda de premsa a la seu de la coalició, en la qual ha aclarit, precisament, la seua porposta perquè el Consell de Festes organitzara un concert amb tres grups de música en valencià (Pirat’s Sound Sistema, Egalité i Meteor) y dos conjunts locals proposats per l'Associació Rellamp. Pastor també ha criticat el PSPV-PSOE per l'incompliment dels punts de l'acord 35 i 61 de les 67 mesures per a votar a ximo Huguet Lecha com alcalde.

Després ha remès als mitjans de comunicació el text següent:

"Fa uns dies el regidor de festes Asensio Blaya comunicava que no hi hauria concert del salvador i al·legava dos motius principals per a deixar al poble d’Onda sense un event que és important per als hostalers en uns mesos difícils per a ells. Aquestos dos motius eren un deute de 38.000 euros i el fet que no hi havia un Consell de Festes constituït.

Des de Compromís, preocupats per esta situació vam decidir moure fitxa, vam anar a parlar amb els tècnics de festes i ens van confirmar que aquest deute estava ja pagat, amb el que realment no hi ha un deute, sinó 38.000 euros menys de pressupost que en 2014, per tant pensàvem que deixar aquest cap de setmana sense concert era una mesura massa dràstica per a la situació real en la que es troben els comptes de festes.

També vam pensar que el fet que no hi haguera un consell constituït no era impediment per a anar buscant una solució en lloc de “esperar a que alguna promotora vingués a oferir-se” com van manifestar des de l’equip de govern socialista, de manera que una vegada constituït el consell només hauria de donar el vist i plau. Per tant ens vam moure, a pesar que deuria haver-ho fet el regidor de festes, i en pocs dies vam aconseguir una proposta d’un festival de música amb 3 grups de música en valencià  i a la espera que pogueren adherir-se 1 o 2 grups locals que volgueren participar del festival. Per a buscar els grups locals vam anar a parlar amb l’associació rellamp i vam trobar molt bona disposició per la seua part, amb l’única dificultat de trobar grups lliures en esta data ja que estan molt ocupats.

Aquesta proposta costava 4500 euros amb tot el muntatge i els tècnics de so inclosos, a falta de concretar si tocaria algun grup local, es a dir, que com a molt pujaria a uns 6000 euros i contava amb un cap de cartell com és Pirat’s Sound Sistema, un grup amb una gran trajectòria al panorama musical valencià i que compta amb molts seguidors al nostre territori a més dels grups restants, dos grups que estan emergent en l’actualitat i que van participar al Feslloch fa poquet (el festival de música en valencià més important del País Valencià) i la possibilitat dels grups locals amb l’objectiu de donar-los a conèixer al públic que haguera vingut d’altres poblacions, tot açò molt lluny dels 26.600 euros que va costar Efecto Pasillo l’any passat, es a dir, que inclús fent aquest festival de música ja es recuperen 22.000 euros en el pressupost d’aquest any respecte al de l’any passat comptant només amb 16.000 euros menys en un pressupost que és de 370.000 euros, és a dir menys del 4,5% del que es podria retallar repartit entre els demés actes del consell.

Amb tot açò i la proposta presentada al regidor Asensio Blaya, des de el Consell de Festes (que es va constituir ahir) s’ha decidit no dur endavant aquest festival, cosa que podríem entendre si hagueren buscat alguna alternativa, però quan li pregunta si tenen algun pla millor la sorpresa és que no, prefereixen no fer res abans que un festival a un preu més que econòmic i amb grups de renom a la nostra zona. La nostra sorpresa creix quan ens expliquen els motius per els que han decidit deixar a Onda sense concert del Salvador, un motiu és que tot son grups de rock i això és massa, quan la realitat és que cada grup que anàvem a dur toca un estil de música diferent, cosa que evidencia el desconeixement i el poc interès que han tingut en fer res des del principi, l’altre argument és que hi ha grups en valencià, aquest argument és el més greu ja que discrimina a la nostra llengua i a tots i totes els que ens agrada escoltar música, parlar i viure en valencià, a més, que l’equip de govern comença incomplint el pacte d’investidura que van signar i que contemplava el foment de la cultura en valencià, per tant la llengua mai pot ser un motiu per a negar-se a fer una activitat cultural.  També volem deixar clar que no s’ha imposat res en cap moment, s’ha proposat una solució davant d’una situació d’apatia per a que es vote al consell.

Des de Compromís volem deixar clar que si no hi ha concert és per falta de ganes o per incompetència per part de l’equip de govern socialista ja que s’ha mostrat molt poc interès per la solució que nosaltres donàvem i tampoc han sigut capaços de buscar ninguna alternativa per la seua part, ja que ha quedat demostrat que els diners no son un problema.

Per altra part, també vull recordar-li al govern socialista que van signar un acord d’investidura i que l’han de complir, ja que amb la constitució del consell de festes han incomplit un altre punt de l’acord que era tindre una equitat entre gent del mon taurí i gent de cultura i també ha quedat clar que no ha sigut així, a més que dins del consell hi ha un regidor del PSOE i una regidora del PP incomplint també el mateix punt que diu: despolititzar el consell de festes.

El PP d’Onda, que critica un fals intent de manipulació per part d’un inexistent 'cuatripartito', son els primers que han corregut per a col·locar a una regidora seua dins del consell, això si que és una maniobra clara de politització i manipulació del consell de festes.

Demanem que es busque una solució immediata a estos incompliments per part del govern socialistaja que no se està respectant el pacte d’investidura que es va signar. També demanem al partit socialista sensibilitat en totes les opcions representades a l’ajuntament.

Per tant demanem que es revisen amb urgència els estatuts del consell de festes de manera que s’aconsegueixi la equitat que es va pactar, també apostem per que el consell siga un òrgan consultiu al igual que els demés consells de l’ajuntament ja que ha quedat evidenciat  la importància de tindre un control del pressupost que el partit popular no ha tingut per culpa de la seua nefasta gestió al capdavant del consell i que ha acabat amb una desviació de 38.000 euros", finalitza el text de Compromís per Onda.

A més del regidor de Festes, Asensio Blaya Martínez, que actúa com a president, segons els estatuts actuals, i la Gestora de Festes municipal, Amparo Ramos Pérez, que exerceix de secretària, l'actual Consell de Festes, segons fonts de l'Ajuntament d'Onda, està format per les 32 persones següents, que representen a 31 associacions:

 
Carlos Alfaro López A.C. Aficionats Taurins
Raúl Badenes Almor Associació Cultural d'Artesa
Carlos Barraganes Adelantado A.cultural Taurina Xicla
Pedro Canovas Monferrer Jóvenes San Pedro
José Antonio Carceller Simón Federación de Barrios en Fiestas de Onda
José Miguel Castelló Herrera Comisión Fiestas 29 de junio
Jorge Catalán Chiva Fiestas Barrio Castillo
María Cuenca García San Fermín
Vicente Cuenca García A.C.T. Pañuelito Verde
Felicidad Diago Cruz Fiestas San Bartolomé-Tossalet
Vicente Diago Cruz Disadi
Salvador Fernández Ballester A. Fiestas Barrio San Joaquín
Jesús Fernández Garrido Asociación Cultural y Festiva Barrio Monseñor y Adyacentes
Victor Fernández Tio Asociación de Vecinos de Artesa
Raúl Ferrandis Martínez AMPA Baltasar Rull
Francesc Gómez Navarro Barrio Castellón
Salvador Guerola del Sol Barrio Moreria
Elias Gutierrez Ballester Vecinos Barrio San Juan
Juan López Peña San Antonio Abad -Tossalet
Victor Mario Martínez López Cultural y Taurina Tossalet
Santiago Moliner Serrano Unión Musical Santa Cecilia de Onda
Juan Monferrer Lavall Cultural Taurina la Chicuelina
María Prades Álvarez Col·lectiu Sonora
María del Carmen Prades García Colla Gegantera San Roc d'Onda
Salvador Ramos Serrano Asociación de Cadafales y Cajones
Juan Manuel Sánchez Sanz Vecinos Barrio Castillo y Adyacentes
Sergio Miguel Segura Amorós Barrio Vilarreal y Rio Mijares
Jacobo Silvestre Palomino Cultural y Taurina Juventud Taurina Sant Joan
Dolores Tellols Soler La Fortaleza
José Villa López Barrio del Salvador
José Antonio Villegas Benedito Asociación de Cadafales y Cajones
Miguel Vives Jiménez Ampa Ceip Miralcamp

Comentarios:
12
JAIME
17/07/2015 | 20:30 h
#
De vergüenza la manipulación política en las fiestas. Por otro lado, un Consell de gente que repite en el mismo y con políticos por medio. LIMITACIÓN A CUATRO AÑOS, YA PARA TODOS LOS MIEMBROS DEL CONSELL.
Anónimo
17/07/2015 | 23:07 h
#
¡Qué difícil es llegar a acuerdos! Todos los políticos sois igual, igual de malos, tanto unos como otros.
Cento
18/07/2015 | 00:45 h
#
Jo li tinc molta més por als apolítics......
jose g.
18/07/2015 | 12:02 h
#
Esto no es normalización lingüística, es imposición de una minoría a la mayoría que quiere un concierto del Salvador como se ha hecho en los últimos años. Y si hay mucha gente del ámbito taurino en el Consell de Festes, eso molesta a los que buscan imponer el catalán en la Comunitat Valenciana en todas sus variantes...
Cento
18/07/2015 | 15:39 h
#
Tu de què entens de ”cuernos” o de filologia?
Marx
22/07/2015 | 13:32 h
#
Jose G. entén de tot. A l'Arrels ja sabia parlar de tot. No et preocupes, Cento. És una eminència.
Maria
22/07/2015 | 18:01 h
#
Quin paperot els toca fer als membres i regidora del Partit Popular en el Consell. Es posen per aportar idees i ajudar o per a reventar? Que se vos veu molt la intenció.... Hauria de ser incompatible formar part del Consell de Festes i a més ser regidora de l'Ajuntament d'Onda de qualsevol partit. O s'està com a polític o no s'està.
Sócrates
22/07/2015 | 20:25 h
#
Maria, totalmente d'acord.
Séptimo Caballería
23/07/2015 | 12:24 h
#
Sócrates, Marx ....... tú tambien entiendes de todo y en todos los sitios. Aunque sólo vas remando para tus amigos del PSOE y criticas a Jose G. que haga lo mismo para el otro lado.
Anónimo
23/07/2015 | 13:52 h
#
Pienso igual que Jaime y María. Limitación de 4 años en el Consell de Festes e incompatibilidad con el hecho de ser concejal o concejala. Además de un reparto equitativo, como propone Lluís Pastor. Los taurinos no pueden condicionar las fiestas como lo hacen, y ya se aseguran que sea así, teniendo mayoría en el Consell.
Alberto
24/07/2015 | 08:42 h
#
Cada vez somos más los ondenses que estamos en contra de que se destine dinero público (es decir, de todos los vecinos) a actos anacrónicos, crueles e inmorales como los toros. Eso no es fiesta, es incultura y falta de valores y ética
Marx
28/07/2015 | 15:13 h
#
Hombre Séptimo. Defendiendo lo indefendible. ¿Que yo defiendo al PSOE? jajajajaja. Sí que me sigues. Y sí, entiendo de todo. Soy un lumbreras. Tú no puedes decir lo mismo. Solo ves el color azul.
TU COMENTARIO
Nombre

Últimas:

Unas setenta personas en la XIX ruta senderista de la Mancomunidad Espadán Mijares, en Fuentes de Ayódar

15/04/2024 | 15:25 h

(50 fotos) Unas setenta personas han participado este sábado 13 de abril en la XIX ruta senderista de la Mancomunidad Espadán Mijares, que este año se ha desarrollado íntegramente en el término municipal de Fuentes de Ayódar.